De Graafschap huurt aanvaller Benschop23 januari 2019, 15:26 • Sport De Graafschap huurt aanvaller Benschop ANP De Graafschap heeft zich versterkt met Charlison Benschop. De 29-jarige aanvaller maakt het seizoen op huurbasis af in Doetinchem. Hij staat nog onder contract bij FC Ingolstadt 04, dat in de tweede Bundesliga uitkomt. Benschop verhuisde in 2012 van AZ naar Stade Brest in Frankrijk en werd daarna verhuurd aan Fortuna Düsseldorf. In 2015 nam Hannover’96 de spits over en in 2018 ging hij naar FC Ingolstadt.,, Met Charlison halen wij een ervaren spits binnen'', laat manager voetbalzaken Peter Hofstede weten.,, Hij speelde ruim 265 wedstrijden in het betaald voetbal, waarvan ruim 75 wedstrijden in de eredivisie. Tevens heeft hij tien wedstrijden in de Europa League in de benen.
"Ik mocht ineens niet meer meedoen met oefenwedstrijden en werd compleet buitengesloten. Dat krijg je als dingen van bovenaf door Isitan Gün worden beslist. Trainer Sjors Ultee zag het ook liever anders, hij was superpositief over mij. En ook technisch manager Sjoerd Ars (ex-De Graafschap, red. ) was fair, maar zei: dit is wat ik door krijg. Ze wilden me weg hebben. " Benschop zegt nu weer 'superblij' te zijn en noemt zijn comeback naar De Graafschap een 'bevrijding. ' Vanuit zijn woonplaats Krefeld is hij binnen een uurtje in Doetinchem. "De autobaan op en dan afslag Emmerich. " Half Pools, half Antilliaans "Toen ik Fortuna Düsseldorf speelde heb ik mijn vrouw leren kennen. Ze is Pools maar opgegroeid in Duitsland.
De Graafschap huurt aanvaller Benschop23 januari 2019, 15:26 • Sport De Graafschap huurt aanvaller Benschop ANP De Graafschap heeft zich versterkt met Charlison Benschop. De 29-jarige aanvaller maakt het seizoen op huurbasis af in Doetinchem. Hij staat nog onder contract bij FC Ingolstadt 04, dat in de tweede Bundesliga uitkomt. Benschop verhuisde in 2012 van AZ naar Stade Brest in Frankrijk en werd daarna verhuurd aan Fortuna Düsseldorf. In 2015 nam Hannover’96 de spits over en in 2018 ging hij naar FC Ingolstadt.,, Met Charlison halen wij een ervaren spits binnen'', laat manager voetbalzaken Peter Hofstede weten.,, Hij speelde ruim 265 wedstrijden in het betaald voetbal, waarvan ruim 75 wedstrijden in de eredivisie. Tevens heeft hij tien wedstrijden in de Europa League in de benen. '' De Graafschap staat in de eredivisie op de laatste plaats.
'Weggepeste' Benschop wil wraak bij De Graafschap06 augustus 2022 08:53Charlison Benschop ziet zijn terugkeer bij De Graafschap als een bevrijding. Foto: Omroep Gelderland DOETINCHEM - Charlison Benschop heeft nog iets recht te zetten. De dramatische degradatie van De Graafschap in 2019 tegen Sparta zit hem nog altijd dwars. "Ik denk er nog vaak aan en ben uit op sportieve wraak", zegt de spits strijdvaardig. Benschop, geboren op Curaçao, was populair bij de aanhang van De Graafschap. "Ik had een speciale band met de supporters.
" Voorlopig zal de 32-jarige Benschop niet starten. Hij is nog niet fit genoeg. Het is een gevolg van een gemankeerde voorbereiding bij Fortuna Sittard waar zijn contract uiteindelijk werd ontbonden. Op het moment dat de Turkse vedette Burak Yilmaz neerstreek in Limburg, was er voor Benschop geen plaats meer. 'Dit is wat ik doorkrijg' Over de Turkse eigenaren van de club heeft Benschop geen goed woord over. Hij werd weggepest.
Samen hebben we twee kinderen, Charly junior van 5 en Mila en 6 jaar oud. Zelf ben ik geboren op Curaçao, dus een halve Poolse en een halve Antilliaanse wonen nu in Duitsland. " Hij lacht erom. "We zitten overal dichtbij, binnen twee uurtjes zit ik in Rotterdam waar ik vandaan kom. Alles is makkelijk te combineren. Wat dat betreft hebben veel mensen denk ik een verkeerd beeld van Duitsland.
Hoe kun je energie besparen terwijl je de Graafschap kijkt op tv?
De Graafschap nieuws - FCUpdate.nl